- Katılım
- 28 Mar 2020
- Mesajlar
- 50
- Tepkime puanı
- 43
- Puanları
- 18
C++ Mayınlı Yol Projesi
1) Oyun 6x5’lik (6 satır, 5 sütun) bir matris üzerinde oynanacaktır. Matrisin her bir satırının rastgele belirlenen bir sütununa 1 mayın yerleştirilecektir. Bu mayınların yerleri oyun bitinceye kadar oyuncuya gösterilmeyecektir. Oyunun amacı oyun başlangıcında bilgisayar tarafından matris satırlarına rastgele dağıtılan mayınlara basmadan ilk satırdan son satıra ulaşabilmektir.
2) Oyun başlayınca her bir satır için “1 ile 5 arasında bir sayı giriniz: ” ifadesi ekrana yansıtılacaktır. Bu esnada oyuncunun klavye aracılığıyla 1 ile 5 arasında bir sayıyı oyuna girdi olarak aktarması beklenecektir. (Oyuncu 1 ile 5 arasında bir veri girişi yapmazsa, kullanıcı bir mesaj ile uyarılacak ve yeniden veri girişi yapması sağlanacaktır.)
3) Oyuncunun girdiği sayı, ilgili satırda mayının bulunduğu sütuna denk gelmediyse bir sonraki satıra geçilecek ve son (altıncı) satıra kadar bu işlem tekrar edecektir. Son satırda da mayına denk gelinmediyse oyuncu oyunu kazanacaktır ve ekrana “Tebrikler Kazandınız!” yazısı yansıtılacaktır.
4) Oyuncunun girdiği sayı, herhangi bir satırda mayın içeren sütuna denk gelirse mayın patlayacak ve oyuncu oyunu kaybedecektir. Bu esnada ekrana “Mayın Patladı. Üzgünüm Maalesef Kaybettiniz!” yazısı yansıtılacaktır.
5) Oyun sonunda (oyuncu kazansa da, kaybetse de), oyuncunun matris üzerinde takip ettiği yol ekrana yansıtılacak ve bu işlem için matrisin tamamı kullanılacaktır. Matrisin mayın içermeyen elemanları T harfi (Temiz), mayın içeren elemanları X harfi ve oyuncunun girdiği verilere ait elemanlar O harfi ile temsil edilecektir.
6) En sonunda oyuncuya “Yeniden oynamak ister misiniz? (Evet için e/E, Hayır için h/H giriniz): ” şeklinde bir soru sorulacaktır. Oyuncu h/H girişi yaparsa oyun sona erecek, e/E girişi sonrası yeni bir oyun bilgisayarın rastgele mayınlarla dolduracağı yeni bir matris üzerinden benzer şekilde oynanacaktır.